2009. június 17., szerda

Rizskoch meggylekvárral

Ez tulajdonképpen még tegnap készült, csak nem volt időm lejegyezni. 20 dkg rizst feltettem főni annyi vízben, hogy ellepje, időnként megkavartam, mikor már alig volt alatta víz, felöntöttem egy liter tejjel és hagytam fortyogni. Eközben hat tojás fehérjét és sárgáját szétválasztottam. A sárgáját 10 dkg porcukorral, egy teáskanál vaníliaaromával, és egy citrom reszelt héjával habosra kevertem. A fehérjét pedig kemény habbá vertem. Mikor a rizs jól megszívta magát a tejjel, elzártam a gázt és 10 dkg vajat dobtam a lábosba, majd hideg vízbe tettem, hogy gyorsabban kihűljön. Miután kihűlt összekevertem a tojássárgákkal és óvatosan beleforgattam a fehérje habot is. Forró sütőben sült jó ötven percet. Én most kapcsos tortaformában sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése