2009. június 11., csütörtök

Tiramisu torta, ahogy nálunk készül

500 g mascarpone-t elkevertem egy teáskanál vanília aromával és öt deka porcukorral, három deci tejszínt kemény habbá vertem, a felénél belekevertem két habfixálót, majd a krémsajttal összedolgoztam. (robotgéppel). Két deci tejben feloldottam egy 3:1 kávéport és tettem bele egy kis baileyst (rummal szoktam, de most benyelte a meggy), ebbe mártogattam a babapiskótákat. A szív alakú tortaformám alját kibéleltem piskótával, majd megkentem a krémmel. Ezután fél babapiskótákkal körberaktam a szélét (ezeket nem mártogattam, hogy ne málljanak szét), majd következett egy újabb adag piskóta és a krém maradéka.
Úgy terveztem, hogy a torta közepét végül kitöltöm csokoládékockákkal( tej, ét, fehér), de rájöttem, hogy nehéz lenne szeletelni. Így csokiforgácsot gyártottam uborkagyalun, amit a hüvelykujjam bánt, de nagyon.
A torta szerintem szép lett.
Eredetileg tele szerettem volna forgácsolni a piskóták tetejéig, csokim is lett volna elég, csak ujjam nem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése