2009. június 30., kedd

Szilvásgombóc! Ó-Ó-Ó-Ó!

"Szilvásgombóc!
ó-ó-ó-ó!
Felszín édes hó...
Rajta aranyszínű morzsa!
Szilvásgombóc!
ó-ó-ó-ó,
Megkóstolható!
Benne van a kenyér, benne van a víz!
Benne van a tudás, benne van az íz!
Benne van az idő, benne van a só!
Benne van a válasz: embernek lenni jó!
jó, jó, jó,jó
Rajta hó, ami tűzforró,
jó, jó, jó jó
Olyan illatosan olvadó!
Jó, jó, jó, jó!
Ez egy jóízű kisbolygó!
Jó jó, jó, jó
Gomboóóc!
Szilvásgombóc!
ó-ó-ó-ó
Jaj, jaj, jaj de jó!"
És barackos és tejfölös...
Az úgy volt, hogy megrohamoztunk tegnap délután egy zöldséges standot a gyerekekkel és vettünk paradicsomot, szilvát, őszi és sárgabarackot. És akkor belém villant, hogy nekem gombócot kell ennem/főznöm. Ati nem eszi meg édesen, tehát sósat is kellett alkotni.
Tészta:
80 dkg főtt, áttört burgonya (nem új!; még melegen)
3 dkg vaj
1 tojás
18 dkg liszt

Tésztát gyúrtam a hozzávalókból, harmadát félretettem, a többit lisztezett deszkán kinyújtottam, kicsit beliszteztem és pihentettem egy fél órát. Kockákra vágtam és kimagozott szilvával ill. barackkal töltöttem, aminek a közepébe egy kis fahéjas cukrot kanalaztam. A félretett tésztából diónyi gombócokat formáztam és kifőztem. Egy kevés olajon megfonnyasztottam egy apróra vágott hagymát, megszórtam pirospaprikával és a gázról levéve kikevertem másfél deci tejföllel. Ebbe forgattam bele a gombócokat. Míg a gyümölcsös gombócok főttek, három deka vajon megpirítottam zsemlemorzsát és a végén ebbe forgattam a duci gömböcöket.
(csak lilahagymám volt itthon, de vörösből szoktam alapból készíteni)
A csajok gombócügyben apjukra ütöttek ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése