2009. június 8., hétfő

Nyúlpaprikás


A nyulakat húsvétra kapták a Lányok Anyutól, az ünnep után még egy hétig időztek nálunk, aztán kikerültek a Másikmamához, a telekre. Vasárnap érkezett vissza az egyik, igaz már zacskóban, feldarabolva. Ha rajtam múlott volna, biztosan még a bundájában lenne, de ha már itt van, elkészítettem.
Egy-egy nagy fej vörös és lila hagymát apróra vágtam és három evőkanál olajon, fedő alatt üvegesre pároltam. Közben a húst hideg vízben alaposan megmostam, majd szárazra töröltem és a hagymára tettem. Visszatettem rá a fedőt és megvártam, amíg a hús levet ereszt, ekkor felöntöttem vízzel és fűszereztem. Só, bors, pirospaprika és két gerezd fokhagyma került bele. Gondolkodtam egy kis boron is, de hiába tudom, hogy az alkohol elpárolog főzés közben, a Lányoknak (is) készült ételekbe mégsem szívesen teszek. Másfél órát főtt fedő alatt kis lángon a hús, majd elkevertem egy evőkanál étkezési keményítőt két dl tejfölben és behabartam az ételt. Galuskát ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése