2009. június 2., kedd

Zöldborsóleves és langallo


Bevallom a mai ebéd két részletben készült, lévén, hogy Attila mostanában csak este jár haza, így az ebéd neki tulajdonképpen már vacsora. A lányoknak viszont délben is kell adni valamit enni, ezért reggel megfőztem a borsólevest.
Egy evőkanál olajon megpároltam egy fej vöröshagymát, majd sóval és paprikával megpirítottam rajta egy csomag csirkeaprólékot. Két liter vízzel felengedtem. Került bele egy paradicsom, egy paprika, zöldség, répa és petrezselyemzöld. Addig főztem, míg minden majdnem megpuhult, ekkor beletettem a borsót és egy új fokhagymát, majd puhára főztem. Kettévettem és a nagyobbik adagba dobtam egy friss zöldpaprikát bevagdosva és egy szárított cseresznyepaprikát.
A langallo a lányok alvásideje alatt készült - így nekik meg is volt az uzsonna - és ismét Limara oldalára látogattam. Az eredeti recepthez képest én a tésztába is tettem két gerezd reszelt fokhagymát. És feltétnek a házi szalonna mellé egy kis kolbász is került Anyósomék jóvoltából. Persze a lila hagyma alap ;-)
Tészta:
egy közepes főtt krumpli átnyomva, két dl víz a főzővízből, 2 dkg élesztő, egy tk. cukor, egy tk. só, 50 dkg liszt, három ek. olaj, két gerezd reszelt fokhagyma. Kenyérsütőben dagasztottam a tésztát és mivel tökéletesen megfeletkeztem róla ablakpucolás közben, ezúttal ott is kelt. A nagy gáztepsimbe sütőpapírra simogattam-húzkodtam. Két dl tejfölben elkevert egy gerezd fokhagymával és reszelt sajttal kentem le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése