2009. május 29., péntek

"Feketeerdő" kalács

Amikor Ildiék valamelyik délután hoztak nekünk meggyet, rögtön Limara meggyes-mázas kalácsa jutott eszembe. Aztán ez lett belőle:
A tésztához nem nagyon nyúltam hozzá, mert kelt tésztában szerintem Limara verhetetlen - csoda dolgok kerülnek ki a keze alól - csak egy kis édesítetlen kakaót dagasztattam hozzá pluszban a géppel az ő hozzávalóihoz.
Így: 45 dkg lisztből, 1 dl tejből, 2 dkg élesztőből, 6 dkg barnacukorból, egy tk. sóból, 5 dkg olvasztott vajból (na jó, ez kicsit több lett, mert pont egy nagyobbacska darab volt otthon és mindet beletettem), két tojásból, egy tk. vaníliaaromából, és két púpozott evőkanál kakaóporból dagasztottam tésztát. Hagytam duplájára kelni. Közben a megyet lecsepegtettem és megszórtam egy vaníliás cukorral. A levét a tegnapról maradt 25 dkg mascarponeval és három evőkanál porcukorra simára kevertem. A megkelt tészát a piteformámba lapogattam és ismét hagytam fél órát kelni. Vágatokat nyomkodtam bele (a képen Liló keze és ujjlenyomata a tésztán) és kitöltöttem a cukros meggyel. Lekentem a tésztát tojással, aztán nekem 180 fokon 40 percet sült, kb. félidőtől letakarva. Megvártam míg teljesen kihűl, majd habzsákba töltöttem a krémet és a megy tetejére csíkokat nyomtam, megszórtam csokireszelékkel. Tejszínhabot is adhatunk mellé.

1 megjegyzés: