2009. május 28., csütörtök

Epres fogyókúragyilok

Kaptam Apukámtól egy doboz epret. Nagyjából ezzel egy időben olvastam Limara epres sütijét és a Nők Lapjában egy epres receptet Lajos Maritól. Közben jöttem-mentem és mára szépen összeállt a saját verzióm a fejemben. Hat tojásból kakaós piskótát sütöttem és szépen feltekertem. Míg hűlt átnyomtam szitán kb. 20 dkg túrót és elkevertem 3 dl kemény habbá vert tejszínnel és egy citrom reszelt héjával. 250 dkg mascarponét elkevertem szintén három deci tejszínnel és 10 dkg olvasztott fehércsokival. Kb. 30 dkg apróra vágott eper került bele. Csak a tejszínt édesítettem mindkét krémben, felverés előtt porcukorral. A kihűlt piskótát vékonyan megkentem a túrós-citromos krémmel és feltekertem. Egy nagyobb őzgerinc formát kibéleltem folpackkal, hogy jócskán túllógjon és a roládot vékony szeletekre vágtam, majd kibéleltem vele a formát. Beletöltöttem az epres krémet és a tetejére fektettem a maradék túrós szeleteket. Betakartam a folpackkal és pár órára hűtőbe tettem. Hmm...
Ha nem ettek volna belőle a gyerekek is, akkor a kakaós tésztát a krém előtt megspricceltem volna egy kis cseresznyepálinkával is ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése