2009. május 12., kedd

Linzer


Nagy gondban voltam, hogy mit süssek péntekre, az ikres találkozóra, ugyanis mi holnap elutazunk Esztergomba és onnan megyünk majd Hévízre. Először islerre gondoltam, annak jó, ha puhul egy-két napot, de rájöttem a csokibevonat miatt nem túl nagy ötlet nyáron. Így kötöttem ki a linzernél.
Tészta: 50 dkg liszt, 25 dkg vaj, 25 dkg cukor, 4 tojássárga, reszelt citromhéj. A hozzávalókból tésztát gyúrtam. Ha valakinek túl kemény lesz, esetleg egy-két evőkanál tejföllel lazíthat rajta. Egy órát hűtőben pihentettem, majd 3-4 mm vékonyra nyújtottam és ugyanannyi sima, mint lyukas karikát szúrtam ki. A lyukasakat felvert tojással megkentem. Aki szereti durvára őrölt dióval is megszórhatja. Én most cukorral szórtam meg. 10-12 perc alatt aranybarnára sülnek 180 fokon és miután kihűlt én baracklekvárral ragasztottam össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése