2009. május 19., kedd

Spárgakrémleves


Tegnap elugrottunk a csajokkal boltba és ott kellette magát a zöldséges pulton zöld és fehér spárga, nem tudom miért, de a fehéret választottam. Utólag megtudtam, hogy gyakorlatilag a kettő egy és ugyanaz, csak a fehéret kis földkupacokkal fedik be, a zöldet pedig hagyják napozni. Elég sok receptet átolvastam, sajnos abban mindegyik egyetértett, hogy a spárgákat meg kell pucolni, ami az egész levesfőzés legidőigényesebb dolga lett, mint utólag kiderült. Ráadásul a sípok roppant könnyen törnek, ami elég bosszantó, de mivel tisztítás után úgyis centis darabokra aprítottam a csirágot, tulajdonképpen lényegtelen is. A másik amiben a legtöbb recept egyetért, hogy a spárgasípok fejét külön kell kezelni. Na most, én a fejeket levágtam, kettészeltem és sós, enyhén cukros vízben - hogy a kesernyés utóízt elvegye - megfőztem külön, majd kevés vajon megpirítottam egy kicsit. Ez kerül majd a tányérok aljára. A maradék rudakat ugye felaprítottam és szintén sós vízben, egy csipet cukorral főzni kezdtem. Mikor már majdnem puha volt, leszűrtem a levet egy másik fazékba és dobtam bele egy bio zöldségleves kockát. A spárgadarabkákat még egyszer alaposan átnéztem és a maradék szálas héjától megszabadítottam, majd a forrni kezdő levesbe visszadobtam őket és megvártam, míg megpuhulnak. Ezután mixerbe töltöttem az egészet és összeturmixoltam. Átszűrtem az egészet, mert a gondos tisztítás ellenére is szálas maradt, majd visszakerült a fazékba. Felöntöttem főzőtejszínnel és összeforraltam. A végső ízt némi fehérborssal, és egy kis cukorral alakítottam ki. Aki nem kisgyerekkel együtt eszi, azt egy kevés fehérborral teheti különlegesebbé az ízét.
Végül a kész levest a tányérok aljára halmozott spárgafejekre merjük.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése