2009. május 7., csütörtök

Duplán citromos süti


Ma szörnyű dolog történt egy ismerősünkkel. Abból a fajtából való, amikor az ember nem tud mit mondani, mert minden szó elcsépelt és semmi sem segít. Valahogy azonban szerettem volna kifejezni, hogy vele vagyunk, gondolunk rá...
Ezt sütöttem neki.
Tészta: hat tojás fehérjét kemény habbá vertem, a hat sárgáját simára kevertem hat evőkanál nádcukorral és egy fél citrom levével, fellazítottam egy kevés habbal és hozzáadtam öt evőkanál teljes kiőrlésű lisztet és egy evőkanál zabkorpát, egy fél zacskó sütőport, meg egy citrom reszelt héját. Jól kidolgoztam, majd a maradék habot nagyon óvatosan beleforgattam.
Míg sült, összeállítottam a krémet. Két és fél citrom levét, két citrom reszelt héját elkevertem 20 dkg porcukorral és két evőkanál étkezési keményítővel, felengedtem másfél deci tejjel és sűrűre főztem. Miután kihűlt 15 dkg margarinnal kevertem ki. Nem lesz sok krém, de nagyon intenzív ízű, kiadós. A kihűlt tészta széleit levágtam, majd megkentem a krémmel, kicsit hűtőbe tettem dermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése