2009. május 20., szerda

Rakott káposzta


Jó múltkor vettünk egy fej káposztát, mert a természetgyógyászunk javasolta Ati derékfájására, hogy pár levelet mikróban melegítsen meg és készítsen belőle dunsztkötést a hátára. Szóval pár felső levelet felhasználtunk, aztán elfelejtettük, tegnap találtam meg a hűtő aljában. Ma reggel csíkokra vágtam és sós vízben puhára főztem. Egy jénai aljára nagyon vékony házi füstölt szalonna csíkokat terítettem, csak az íze miatt. Erre fektettem a fele káposztát. Egy fej hagymát kevés olajon megüvegesítettem, tettem hozzá egy apróra vágott paradicsomot és egy fél felkockázott paprikát, sóztam, borsoztam és meghintettem paprikával. Erre került fél kiló darált pulykacomb. Kicsit átforgattam, majd felöntöttem egy pohár vízzel és készre pároltam. 20 dkg megmosott rizst tettem bele és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Lassú tűzön pároltam fedő alatt, amíg a rizs is megpuhult, megdagadt, majd a káposztára mertem. Befedtem a maradék káposztával és meglocsoltam egy pohár tejföllel. Forró sütőben sütöttem, amíg a teteje megpirult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése