2009. május 27., szerda

Brokkoli krémleves tatukiflivel


A régi jól bevált levesemet készítettem el és hozzá Limara kiflijét, nagyon finom lett.
Éppen nem volt már öregtésztám, így anélkül készítettem. Fél deci langyos, cukros tejbe belemorzsoltam két dkg élesztőt és annyi lisztet kevertem hozzá, hogy galuska sűrűségű legyen, kis lisztet szórtam még a tetejére és magára hagytam úgy fél órára. Mire érte mentem, olyan kis helyesen pufogott. A kenyérsütő gép dagasztótáljába öntöttem két deci tejet, fél deci olajat, másfél teáskanál tengeri sót és fél kiló lisztet. A közepébe mélyedést csináltam és beleöntöttem az élesztős katyvaszt. A géppel szépen kidagasztattam a tésztát, majd jénaiban duplájára kelesztettem. Kör alakúra nyújtottam és 16 cikkre vágtam. Mindegyiknek a vastagabbik végére egy darab sajtot és házi kolbászt fektettem, majd feltekertem a cikkeket, tekerés közben végig nyújtva a tésztát. Ismét duplájára kelesztettem a sütőpapírral bélelt tepsibe fektetett kifliket, majd sütés előtt lekentem tojással. Légkeveréssel sütöttem, mert két tepsibe kerültek nekem a kiflik, hogy ne legyenek túl közel egymáshoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése