2009. április 27., hétfő

Nyári ratatouille


Bár a nyár ma reggelre elbúcsúzott tőlünk, csak azért is elkészítettem, hátha vissza lehet csalogatni.
Egy padlizsánt megmostam, megtisztítottam és egy szűrőbe kockáztam, majd alaposan megsóztam és állni hagytam, hogy a keserű leve kicsoroghasson belőle. Közben egy szép nagy cukkinit szintén megtisztítottam és felkarikáztam. Három paprikát karikákra vágtam és ugyanígy jártam el két vöröshagymával is. Három gerezd fokhagymát átnyomtam a fokhagymanyomón. Mivel nem volt itthon elég (30 dkg) friss paradicsomom, egy paradicsomkonzervet készítettem elő, így megúsztam a hámozást is. Miután a padlizsán kieresztette a levét, papírtörlővel letörölgettem és egy serpenyőben kevés olívaolajon megpirítottam. Majd a cukkinit, a paprikát és a hagymákat is külön-külön megsütöttem. Rétegenként lábosba tettem őket, alul-felül padlizsán volt és minden réteget sóval, borssal, rozmaringgal, kakukkfűvel (ez utóbbiak, jó, ha frissek) megszórtam. Lefedve közepes lángon 20 percig pároltam keverés nélkül.
Mi most kenyérrel ettük, de húsokhoz is finom, akár hidegen is. Csajoknak összeturmixoltam egy kis pipihusival, mert a zöldségeket - a répán kívül - még jobban eszik pépesen. Jó nagy tányért tisztára pucoltak ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése