2009. április 24., péntek

Zabpelyhes keksz


7 és 1/2 dkg zabpelyhet elkevertem 15 dkg teljes kiőrlésű liszttel, egy kávéskanál fahéjjal, fél kávéskanál szódabikarbónával, egy csipet sóval és 12 dkg barnacukorral. Kis lángon megolvasztottam 15 dkg vajat két evőkanál mézzel - nekem épp narancsos volt itthon - és egy fél vaníliarúd kikapart belsejével. Mikor összeolvadt ráöntöttem a lisztes cuccra és hozzátettem négy evőkanál tejet. Fakanállal alaposan összekevertem, jó sűrű lett. Diónyi gombócokat gyúrtam és neves kézzel tepsibe lapogattam őket, hogy keksz formájuk legyen. Érdemes sütőpapírt tenni alájuk és a tepsiből csak kihűlés után vegyük ki, mert melegen könnyel eltörik. Bár az sem baj, mert a törött példányokat gyorsan el lehet tűntetni ;-)
Két almát elfeleztem, kivettem a magházukat, meghámoztam őket és citrommal megcsepegtettem. Pergettem rá egy kevés mézet és sütőben fólia alatt megsütöttem. Egy natúr joghurtot kevés mézzel és fahéjjal ízesítettem és az átsült almákra öntöttem. Ezzel ették a csajok a kekszet uzsonnára. Nem volt panasz az étvágyukra :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése