2009. április 27., hétfő

Rebarbarás-epres pite


Tésztának a túrós pite receptemet vettem alapul, csak kihagytam belőle a kakaót és elfeleztem a mennyiségeket. Kibéleltem vele a pite formámat és megszurkáltam.
Töltelék 25 dkg rebarbarából és 15 dkg eperből állt, amiket megmostam és felkockáztam. A rebarbarát két evőkanál cukorral megszórtam és állni hagytam.
Egy csomag vaníliás cukrot, 8 evőkanál porcukrot és két evőkanál étkezési keményítőt összekevertem. Majd ráöntöttem két deci tejszínben simára kevert három tojást és folyamatos keverés mellett (robotgéppel) egyneművé dolgoztam össze. Egy kis citromhéjat reszeltem még bele és a rebarbarával és eperrel megpakolt tésztára csorgattam. Világosra sütöttem, ehhez kb. ötven perc kellett 180 fokos sütőben. Adhatunk hozzá vaníliasodót v. tejszínhabot is, bár szerintem csak úgy magában jobban kijönnek az ízei. Kicsit savanykás, kicsit édes és milyen gyorsan eltűnt ez a szelet a tányéromról, jé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése