2011. február 23., szerda

Ehető cserepes virág


A maciból kimentett tésztámat kétfelé osztottam és az egyiket sárga, a másikat pedig piros ételfestékkel megszíneztem. Diónál kicsit nagyobb golyót gyúrtam, ebbe szúrtam a spatulát, majd ellapítottam, ez lett a virág közepe. A szirmokat kis cseresznyényi gombócokból készítettem, majd ellapítottam. Dekorcukorral díszítettem őket. A mackók után ők is a sütőben végezték. Vigyázni kell, hamar megbarnul.
Kerestem egy szép cserepet, alaposan megsikáltam, majd egy darab hungarocellt vágtam a tetejébe, éles késsel bevágtam három helyen, ide kerültek a spatulák.
Mivel a tészta sem bonyolult, a virágot pedig a gyerekek is meg tudják formázni, szerintem remek ötlet akár anyák napjára, pedagógusnapra. A cserepet is szépen meg lehet festeni, lakkozni. A mackóvonalon elindulva pedig a locsolóknak lehet aranyos ajándék nyúllá hosszabbítva a füleket ;-)

1 megjegyzés: