2011. február 10., csütörtök

Harmadik hét - hetedik nap

Reggeli

Gombás omlett
Hozzávalók: 2 db tojás, fél dl 1,5 %-os tej, 25 g csiperkegomba, olaj

1 db magos zsemle
A reggeli energiatartalma 310 kcal.

Tízórai

3 db kis mandarin (70 kcal)


Ebéd

Harcsa Bakonyi módra
Hozzávalók: 120 g harcsa, 2 evőkanál 12%-os tejföl, 30 g csiperkegomba, 1 paradicsom, fél paprika, 1 púpozott evőkanál liszt, negyed fej vöröshagyma, 1 teáskanál olaj, petrezselyem, pirospaprika, só, bors.

Elkészítés: A harcsát vágjuk nagyobb szeletekre. A lisztet fűszerezzük sóval és forgassuk meg benne a halat. Fektessük kiolajozott tepsibe, és süssük át. Amíg sül (kb. 15-20 perc), készítsük el hozzá a mártást. Olajon pároljuk meg az apróra vágott hagymát, tegyük bele a préselt fokhagymát, a feldarabolt paprikát és paradicsomot. A gombát tisztítsuk meg és vágjuk fel szeletekre, majd adjuk a hagymához. Mikor megpirult, szórjuk meg liszttel és öntsük fel kb. 2,5 dl meleg vízzel. Amikor sűrűsödni kezd, szórjuk rá a fűszereket. Legvégül sűrítsük be tejfölös-lisztes habarással. A halszeleteket tegyük bele a gombamártásba.

100 g sós vízben főtt krumpli
Az ebéd energiatartalma 570 kcal.

Uzsonna

1 db alma (60 kcal)


Vacsora

Görög saláta (200 kcal)
Hozzávalók: 100 g uborka, 100 g paradicsom, 50 g feta sajt, 50 g zöldhagyma, 40 g olajbogyó, 1 kávéskanál olívaolaj, oregánó.

Elkészítés: A zöldségeket felaprítjuk, majd összekeverjük az olajbogyóval és rácsepegtetünk olívaolajat. A feta sajtot felkockázzuk, és a saláta tetejére szórjuk. Hűtőben hagyjuk összeérni.

A harcsa kimaradt, mert Dorka névnapját ünnepeltük Anyuéknál. Volt mascarpones-epres torta is.

50 dkg mascarpone
200 ml natúr joghurt
50 dkg fagyasztott eper
1 cs. zselatin fix
porcukor ízlés szerint

Az eper felét összeturmixoljuk a joghurttal és hozzákeverjük a sajtot, majd a zselatint a leírás szerint. Porcukorral ízesítjük. Én csokoládés piskótát sütöttem két lapot. Az elsőt megkentem a krém felével, kiraktam a maradék eperszemekkel, rátettem a krém másik felét és befedtem a másik lappal. Kívülről eperlével színezett tejszínhabbal vontam be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése