2011. február 23., szerda

Mackók farsangra




Amikor Áginál megláttam ezeket a helyes macikat, rögtön beléjük szerettem. Csajoknak holnap lesz az ovis farsang, oda készültek az enyémek.

Spatulát a gyógyszertárban vettem, 50 db-ot 215 ft-ért.

Tészta:
2/3 bögre olvasztott vaj
egy rúd vanília kikapart magjai
1 bögre cukor
2 egész tojás
2 és 1/2 bögre liszt
1/2 bögre kakaópor
1/2 tk. sütőpor
csipet só
gyömbér
fahéj

Először a vajat, a vaníliát, a cukrot kevertem habosra két tojással, majd hozzáöntöttem a többi hozzávalót is. Mielőtt a kakaót beletettem, egy zsemlényi gombócot félretettem a tésztából, mert más terveim voltak vele, nem mackóként végezte. A már kakaós tésztából diónyi gömböket formáztam, beleszúrtam a spatulát, egy-egy meggymagnyi tésztából fület készítettem nekik. Smarties cukorból (mini) lett a szemük, orruk, miután tenyérrel ellapogattam őket maci formára. Forró sütőben kb. 10 percig sült egy adag. Szerintem nagyon helyesek lettek, remélem a gyerekeknek is tetszeni fognak.



A mackók szája nálam porcukor, pár csepp piros ételfesték és egy negyed citrom levének simára keverése után készült.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet. Azt hiszem csinálok év végén az osztályomnak egy adagot. (Eszembe nem jutott volna spatulát tenni a sütőbe :) )

    VálaszTörlés