2011. február 23., szerda

Rozsos zsemle


A recept Max konyháját dicséri. Az enyém kinézetre sajnos távol áll Max gyönyörűségeitől, de nagyon finomak lettek.
Annyit változtattam a recepten, hogy a víz egy részét natúr joghurtra cseréltem.

A kovászt tegnap este egy zárható műanyag dobozban készítettem el, majd a konyhaszekrény aljába dugtam.

18 dkg rozsliszt (világos, teljes kiőrlésű)
9 dkg rétes liszt
30 dkg langyos víz
5 g friss élesztő

Ma reggel aztán összeállítottam a tésztát.

35 dkg sima liszt
10 dkg rozsliszt
10 dkg langyos viz
13 dkg natúr joghurt
1 evőkanál olíva olaj
6 g friss élesztő
2 csapott teáskanál só
2-2 evőkanál tök és napraforgó mag

került még a kovászhoz a kenyérsütő gép üstjébe. Kellett még két evőkanál vizet tennem hozzá. Amikor a gép végzett a dagasztással, kelesztőtálba tettem és magára hagytam, amíg a lányokat oviba vittük. Jó egy óra is eltelt, mire újra hozzányúltam. Zsemléket formáztam, nekem kilenc lett belőle, de készült a lányoknak kettő kisebb. Letakarva kelesztettem még kb. negyven percet. Megspricceltem vízzel és 30 percet sütöttem, félidőnél még egyszer megspricceltem. Rácson hűltek ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése