2011. február 11., péntek

Házi gumicukor


Fogyókúrás híreinket megszakítjuk egy kis gyerekeknek készítendő nyalánkság erejéig. Nem tudom, másnál hogy van, enyémek imádják, én meg már nem is merem olvasni az összetevőket a sok E miatt. Most találtam egy receptet, bár ebben meg ugye zselatin van, akad, aki attól idegenkedik. Ez esetben javaslom az agaragar használatát, bár ez jóval drágább. Az eredeti itt található. Én kihagytam a tejes részt és három színeset fogtam össze a viszonylag világos almalével.

0,5 l hohes C 100% pink grapefruit
0,5 l hohes C 100% red multivitamin
0,5 l hohes C 100% narancslé
0,5 l 100% Hey-ho almalé

4 csomag 25 g-os kék Horváth Rozi zselatinpor

Az első három élénk színű gyümölcslevet külön-külön meglangyosítjuk és miután belekevertünk egy-egy csomag zselatint felforraljuk folyamatos kevergetés közben. A habját leszedjük és műanyag tálkákba töltjük. Lehűtjük majd pár órára hűtőbe tesszük. 2*2 cm-s kockákra vágjuk és egy nagy műanyag dobozban óvatosan összeforgatjuk a színeket. Elkészítjük az almazselét is, majd kihűlés után a kockákra öntjük. Pár órát ezután is hűtőben tartjuk, majd lapokra vágjuk és különféle formákat szúrunk ki belőle.
Ovis farsangon, gyerekzsúron biztos siker.

Házi gumimacik ;-) (forma gyerekek gyurmakészletéből rabolva)

A hohes-c literét 329 ft-ért, a hey-ho-t 339-ért, a zselatin csomagját 109 ft-ért vettem. Így 1095 ft-ból tekintélyes mennyiségű édesség lett. A maradék fél liter üdítők pedig jók lesznek a holnapi vendégségre.

2 megjegyzés:

  1. Imádom a gumicukrot, tuti kipróbálom:D

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet, hogy maci formákra vágtad! Nálunk sajnos a gyurmázásból kinőttek, de egy-két dolgot én is kimentettem "jó lesz majd a konyhában" jelmondattal. :)

    VálaszTörlés