2011. február 22., kedd

Sült csirkecomb csőben sült kelbimbóval


Hozzávalók:

2 egész csirkecomb
Vegeta naturella aranybarna csirkesült

25 dkg kelbimbó
1 pohár natúr joghurt
trappista sajt
feta sajt
parmezán
só, bors

Vasárnap az Auchanban osztogatták ezeket az új vegeta fűszereket, tegnap pedig a Lidl-ben volt csirkecomb akció, így adta magát a mai ebéd.
A combokat alaposan megmostam, megszárítottam és bedörzsöltem a fűszerrel, nem sajnáltam tőle. Egy kevés olívaolajjal megspricceltem és alufóliával letakarva megsütöttem. Mikor már puha volt a hús, kicsit megpirítottam a tetejét fólia nélkül is, időnként a saját levével locsolgatva.

Közben a kelbimbót sós vízben megfőztem (lehet ételízesítőt is használni, nekem most nem volt itthon, és egy jénaiba tettem. A lereszelt, feldarabolt sajtokat egyenletesen eloszlattam a tetején, majd nyakon öntöttem a beborsozott joghurttal. Forró sütőben aranybarnára sütöttem.

Fogyókúrás étrendben a kelbimbó köretként kiváló, mert 100 g csak 36 kcal-t tartalmaz és 85 %-a víz.

A káposztafélék általában is nagyon értékes táplálékaink, de a bimbóskel ezek közül is kiemelkedik gazdag tápértékével. Százgrammnyi konyhakész kelbimbó energiatartalma 36 kcal, 4,5 százalék fehérjét, 85 százalék vizet és 4,4 százalék ballasztanyagot tartalmaz. Vitamin és ásványi anyag tartalma jelentős: C-vitaminból a napi szükséglet másfélszeresét, (112 mg-ot) fedezi, ezen kívül B-vitaminok, K-vitamin, béta-karotin, valamint kálium, kalcium, magnézium, foszfor, nátrium, vas, kén, króm, gazdag forrása. Gyulladáscsökkentő, antioxidáns, rákmegelőző, immunrendszert erősítő, emésztést serkentő hatást tulajdonítanak neki elsősorban, de magas ásványi anyag- és vitamintartalma miatt más jótékony hatása is van.

forrás:házipatika.hu

2 megjegyzés:

  1. Ditta, tényleg jó, még a Párom is jóízűen megette, pedig nincs oda kelbimbóért!

    Csodaszép tortákat készítesz, meglestem!

    Gratulálok!

    Üdvözlettel:

    Judit

    VálaszTörlés