2011. február 12., szombat

Tejmentes menü

Barátainkat várjuk ma vacsorára és egyikük nem ehet semmilyen tejterméket, egyáltalán.
Próbáltam azért valami finomat összeállítani.

Főételnek ezt a tésztát választottam a diétás menüből:

Padlizsánragus tészta (470 kcal)
Hozzávalók: 100 g padlizsán, 100 g póréhagyma, 5 db kisebb gomba, 50 g sovány sonka, fél zöldpaprika, 50 g durum spagetti, édesítőszer, 100 g darabos konzervparadicsom, bazsalikom, oregánó, szerecsendió, őrölt bors, ételízesítő, 1 csipet parmezán.

Elkészítés: Hámozatlanul 1 cm-es szeletekre, majd hasábokra vágjuk a padlizsánt. Megpirítjuk, félrerakjuk. A negyedbe vágott, ételízesítővel megszórt gombát megpirítjuk. Amikor a leve elpárolgott, beletesszük a felcsíkozott sonkát. Hozzáadjuk a felkarikázott pórét, a zöldpaprikát, és letakarva megpároljuk. Visszatesszük a padlizsánt, beleöntjük a paradicsomot, fűszerezzük, és további 3-4 percig pároljuk. A kifőtt a tésztát leszűrve, öblítés nélkül, forrón hozzáadjuk, sajttal megszórjuk.

Persze nem diétás mennyiségben ;-)

Desszertnek ezt találtam:

Duplacsokis sütemény Nigella Lawsontól
Hozzávalók :

125 g étcsokoládé
150 g liszt
30 g cukrozatlan kakaópor
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál só
125 g puha ( Liga ) vaj
75 g barna cukor
50 g kristálycukor
1 teáskanál vanília -kivonat
1 tojás
350 g étcsokoládé-pasztilla

Melegítsük elő a sütőt 170 fokra ( gázsütőnél 3-as fokozat ). Olvasszuk fel a 125 g étcsokoládét gőz fölött. Tegyük a lisztet, a kakaóport, a szódabikarbónát és a sót egy tálba. Egy másik tálban keverjük krémesre a vajat a többféle cukorral. Adjuk hozzá az olvasztott csokoládét ,és keverjük jól össze. Keverjük a tojást és a vanília-kivonatot a csokis-vajas keverékhez, majd adjuk hozzá a száraz hozzávalókat. Végül forgassuk hozzá a csokoládé-pasztillát is. Kanalazzuk a tésztát 12 egyenlő adagban egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Tegyük a sütőbe legalább 18 percre. A nyers tésztahalmok tálcára téve fagyaszthatók, és később is megsüthetők.

Kókuszfagyit kínálok hozzá:

3 tojás sárga
5 ek. cukor
400 ml kókusztej

Gőz felett felfőztem és lehűtöttem. Fagyigéppel kevertettem megfelelő állagúra, menet közben 2 ek. kókuszreszeléket adagoltam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése